Volvo kehtestab 180 km/h kiiruselimiidi kõikidele autodele

Volvo plaanib panna kõikidele autodele kiiruslimiidi 180 km/h, et võidelda liiklusõnnetustega, mis on seotud kiiruse ületamisega.

Volvo on teatanud, et ta piirab alates 2020. aastast kõigi autode tippkiirust elektrooniliselt 180 km/h, et vähendada õnnetuste arvu, kui kiirus on tegur. Kiirusepiiraja moodustab osa ettevõtte ohutuse tõukejõust selle eesmärgi suunas, et kedagi ei tapeta või tõsiselt vigastada uues Volvo’s kümnendi lõpuks.

Volvo ütleb, et kiirusepiirang 180 km/h seadistati turvalisuse tasakaalustamiseks ostja hoiakutega. Ettevõtte Saksa rivaalid, nagu BWM ja Audi, tavaliselt seatud kiirusepiirajad on 249 km/h ja Volvo kartis, et tema kliendibaasile ei meeldi, kui selle piiraja oleks seatud riiklikule kiirusepiirangule.

Lisaks oma uute autode kiiruse piiramisele kavatseb Volvo oma tulevastele mudelitele juurde lisada veel kaks kiirust piiravat tehnoloogiat. Nende hulka kuuluvad “nutikate kiiruste reguleerimine”, mis piirab auto kiirust vastavalt teetingimustele ja “geofencing” süsteem, mis piirab automaatselt juhi kiirust haiglate ja koolide ümber.

Vastavalt Volvo teatavale kiirusele ei ole praegune juhi abitehnoloogia enam tõhus tõsise vigastuse või surma vältimiseks õnnetuse korral. Rootsi firma tsiteerib riikliku maantee- ja liiklusohutusameti andmeid, mis näitavad, et 2017. aastal põhjustas USAs 25% liiklusõnnetustest ülemäärast kiirust.

Volvo kavatseb tegeleda ka juhi mürgistuse ja juhi tähelepanu kõrvale juhtimise vähendamisega, mida mõlemad tekitavad sama tõsiselt surma ja on vigastuse põhjustaja teedel. Täielik teave on veel teadmata, kuid Volvo on kinnitanud, et tehnoloogia kasutab kõne ja näo tuvastamise kombinatsiooni, et teha kindlaks, kas juht sobib sõitma. Lisateavet avaldatakse kaubamärgi ohutuskonverentsil Göteborgis hiljem sel kuul.

Volvo Cars’i tegevjuht Håkan Samuelsson ütles: „Me tahame alustada vestlust selle kohta, kas autojuhtidel on õigus või isegi kohustus paigaldada tehnoloogia autosse, mis muudab nende juhi käitumist, lahendada selliseid asju nagu kiiruseületamine, joobeseisund või häirimine. Meil ei ole sellele küsimusele kindlat vastust, kuid usume, et peaksime arutelus juhtima ja olema pioneer. “

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of